Tonery a náplne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Kancelária a škola
IT a Elektronika
Akcie a zľavy

Tlač na požiadanie vs digitálne produkty: Moderné riešenie pre kreatívnych podnikateľov

Tlač na požiadanie - Print-on-demand (POD) a digitálne produkty sú obľúbené možnosti pre kreatívnych tvorcov a podnikateľov, ktorí chcú predávať tovar online, no líšia v niekoľkých aspektoch. Aké sú rozdiely medzi týmito dvoma možnosťami a ktorú si vybrať pre svoje podnikanie? Najprv si zhrnieme niekoľko faktov.

Čo sú produkty tlače na požiadanie?

Tlač na požiadanie je v podstate obchodný model, v ktorom predajcovia môžu predávať produkty bez vlastníctva inventára a tlačiť svoje produkty na požiadanie. Aj keď sú produkty tlače na požiadanie predsa len fyzické produkty, tak sa predajcovia nemusia zaoberať výrobou alebo riadením fyzických zásob. Ak potrebujete produkt s fyzickou tlačou na požiadanie, ako predajca sa musíte postarať iba o vytvorenie súboru digitálneho dizajnu. Dodávatelia tlače na požiadanie použijú tieto digitálne súbory, vytlačia ich na produkty, následuje zabalenie a doručenie zákazníkom. Produkty s potlačou na požiadanie môžu byť reklamné produkty, ako hrnčeky, vankúše, tričká, mikiny s kapucňou a iné. Veľa vydavateľov využíva POD aj na knihy, katalógy a marketingové prospekty.

 

zdroj: canva

Čo sú digitálne produkty?

Namiesto používania digitálnych súborov a ich tlače na fyzický produkt, ktorý sa predáva rovnako ako tlač na požiadanie, môžete predávať len digitálne súbory alebo akýkoľvek produkt v digitálnom formáte. Ako predajca môžete svoje zásielky doručiť elektronicky, prostredníctvom e-mailu alebo odkazov na stiahnutie. Niektoré príklady digitálnych produktov zahŕňajú e-knihy, softvér, online kurzy, hudbu, digitálne umenie a iné.

 

zdroj: canva

Rýchle porovnanie: produkty tlače na požiadanie a digitálne produkty

Kvalita produktu

Tlač na požiadanie a digitálne produkty majú jednu výhodu: Obidva z nich uvoľňujú bremeno správy fyzického produktu. Napriek tomu iba digitálne produkty môžu zabezpečiť odklon od problémov s fyzickými produktmi. Na druhej strane tlač na požiadanie stále predstavuje určité riziká týkajúce sa kvality fyzických produktov.

Napríklad vaše fyzické produkty tlače na požiadanie môžu mať chyby. Či už ide o výrobu alebo prepravu, stále musíte prevziať zodpovednosť a riešiť refundácie a vrátenie týchto produktov.

Oproti tomu digitálne produkty je možné nekonečne duplikovať bez toho, aby došlo k akejkoľvek nekonzistencii z hľadiska kvality. Digitálne produkty sa navyše ľahšie opravujú v prípade nedostatkov a chýb.

Čas

Ďalšou výhodou digitálnych produktov je, že ich duplikovanie nezaberie žiadny čas. Aj keď počiatočné vytvorenie môže byť časovo náročné, potom vám duplikovanie a doručenie produktov trvá len niekoľko sekúnd. Na druhej strane, produkty tlače na požiadanie sa tlačia iba na požiadanie a ich dodanie si vyžaduje určitý časový úsek, kým sa dostanú k zákazníkom.

Distribúcia

Dodávatelia tlače na požiadanie okrem starostlivosti o výrobu zabezpečujú aj prepravu. Vytlačené produkty sú riadne zabalené a následne putujú k prepravcom. Aby predajcovia mohli dôkladne sledovať proces prepravy, mnohí dodávatelia tlače na požiadanie aktualizujú stav objednávok a poskytnú kódy sledovania pre každý balík.

Distribúcia digitálnych produktov je oveľa jednoduchšia a dá sa zautomatizovať a doručiť úplne online. Zákazníci zvyčajne dostávajú svoje nákupy ihneď po zaplatení, a to buď prostredníctvom odkazov na stiahnutie, e-mailu alebo prístupu k digitálnej platforme.

Náklady

Produkty tlače na požiadanie sú drahšie ako digitálne produkty. K nákladom na tvorbu sa prirátavajú aj náklady na tlač. Na predaj produktov tlače na požiadanie a digitálnych produktov musia predajcovia investovať počiatočné náklady na nákup nástrojov a zdrojov na vytvorenie digitálnych návrhov. Ďalším krokom na prilákanie zákazníkov je investícia do reklamného úsilia. To môže zahŕňať platené nástroje, optimalizáciu webových stránok alebo iné sociálne marketingové aktivity. Digitálne produkty je možné nekonečne duplikovať bez navyšovania ceny. Digitálny súbor môžete predať tisíckrát, ale cena zostáva rovnaká.

Zisk

Ako je to, odhliadnuc od nákladov so ziskom digitálnych produktov a produktov tlače na požiadanie:

Vo všeobecnosti sú digitálne produkty dostupné za nižšiu cenu v porovnaní s produktmi s fyzickou tlačou na požiadanie. Výroba však stojí oveľa menej, nehovoriac o tom, že náklady zostávajú rovnaké bez ohľadu na objem vášho predaja. To znamená, že čím viac predáte, tým vyššia bude vaša zisková marža.

V prípade tlače na požiadanie nemá zisková marža žiadne významné zmeny, pokiaľ sa vám nepodarí znížiť náklady. Ak chcete získať viac ziskov z produktov tlače na požiadanie, musíte popri zvýšení objemu predaja značne optimalizovať náklady, od výroby až po náklady na reklamu.

Dopyt

Fyzické produkty sú vo všeobecnosti dostupnejšie, ale väčší dopyt je po digitálnych produktoch. Každý zákazník, ktorý hľadá fyzický produkt, si môže kúpiť položku tlače na požiadanie. To znamená, že si nekúpite hrnček s textom alebo špecifickým obrázkom, grafikou, ale kúpite si predlohu a necháte si to vytlačiť. Nestane sa vám, že vás odbijú tým, že došli skladové zásoby.

Prispôsobenie a kreativita

Zdá sa, že tlač na požiadanie aj digitálne produkty majú rovnaký neobmedzený potenciál pre kreativitu a prispôsobenie. Oba typy produktov umožňujú tvorcom sprítomniť svoje vízie a nápady jedinečnými a pôsobivými spôsobmi a profitovať na svojej kreativite. 

Hlavné výhody tlače na požiadanie

Nízke vstupné náklady

Nie je potrebná investícia do veľkých zásob produktov. Produkty sa tlačia až po objednávke zákazníkom.

Nulové skladovanie

Keďže sa produkty vyrábajú na požiadanie, odpadá starosť o skladovanie.

Flexibilita dizajnu

Môžete rýchlo a jednoducho menič dizajn a prispôsobovať sa tak aktuálnym trendom alebo požiadavkám zákazníkov.

Široká škála, rozmanitosť produktov

Tlač na požiadanie sa dá aplikovať na rôzne produkty.

Minimalizovanie rizika

Produkty sa vyrábajú až po objednávke, čo minimalizuje riziko nepredaných zásob.

Jednoduchá expanzia

Pre rozšírenie sortimentu, nie je nutná veľká investícia do nových produktov. 

Hlavné výhody digitálnych produktov

Digitálne produkty sú nehmotné, virtuálne a môžu zahŕňať e-knihy, softvér, online kurzy, hudbu, grafiku a ďalšie digitálne súbory.

Okamžitá dostupnosť

Najvyššou výhodou je okamžitá dostupnosť, hneď po zakúpení sú dostupné na stiahnutie alebo získate prístup k nim.

Žiadne skladovanie

Nevyžadujú žiadne fyzické skladovanie ani logistiku, čo znižuje náklady a zjednodušuje distribúciu.

 

Obidva spôsoby majú svoje výhody aj nevýhody a výber záleží od typu produktu, aký ponúkate  a preferencií vašich zákazníkov. V porovnaní s bežnými fyzickými produktmi majú produkty tlače na požiadanie lepšiu výhodu z hľadiska dizajnu. Pomocou tlače na požiadanie si môžete personalizovať produkt, čo pridáva na príťažlivosti. Z tohto dôvodu sa produkty tlače na požiadanie zvyčajne kupujú, ako darček alebo na pamiatku. Na druhej strane digitálne produkty cielia na úplne inú zákaznícku základňu. Kupujúci digitálnych produktov sú zvyčajne spotrebitelia, ktorí uprednostňujú dostupnú a okamžitú povahu digitálnych produktov, napríklad kníh, dizajnových zdrojov, hudby, filmov, nástrojov atď..

Jednoducho povedané, produkty tlače na požiadanie aj digitálne produkty ponúkajú jedinečné výhody a uspokojujú rôzne cieľové skupiny. Voľba medzi nimi závisí od faktorov, akými sú povaha produktu, výrobná a distribučná logistika, preferencie cieľového trhu a ciele a zdroje tvorcu. Nie je výnimočné ani to, že tvorcovia sa rozhodnú ponúknuť kombináciu oboch, aby diverzifikovali svoje zdroje príjmov a oslovili širšie publikum zákazníkov.

Nastavenie cookies

Táto webová lokalita používa súbory cookie na zlepšenie používateľskej skúsenosti. Používaním našej webovej lokality vyjadrujete súhlas s používaním všetkých súborov cookie v súlade s našimi zásadami používania súborov cookie. Prečítať viac

Súbory cookie sú malé textové súbory, ktoré do vášho počítača umiestňujú vami navštívené webové lokality. Webové lokality používajú súbory cookie na uľahčenie efektívnej navigácie a vykonania určitých funkcií používateľom. Súbory cookie, ktoré sú potrebné na správne fungovanie webovej lokality, možno nastaviť bez vášho súhlasu. Všetky ostatné súbory cookie musia byť pred nastavením v prehliadači schválené. Svoj súhlas s používaním súborov cookie môžete kedykoľvek zmeniť na tejto stránke.